Po čtyřleté spolupráci s Beskydským leteckým klubem, ve
které Piloti v Beskydech o. s. zajišťovali finance od škol a výrobců
paraglidingového vybavení pro financování letového terénu Ondřejník-Skalka, se zástupci
Beskydského leteckého klubu rozhodli tuto spolupráci pozastavit. Jako důvod udali možné nejasnosti ve smlouvách mezi městem Třinec a nájemcem Javorového – společnostní Alvi Pro s. r. o. a v dohodě mezi Beskydskou školou létání a Alvi Pro s. r. o. Díky vstřícnému jednání majitele Alvi Pro s. r. o. přitom měli členové Pilotů v Beskydech o. s. (tedy i školy paragliding, které o členství projevily zájem) možnost bezplatného létání na Javorovém Vrchu. Na vysvětlenou je potřeba doplnit, že Beskydský letecký klub o. s. zastupovali Kamil Konečný a později také Karel Janků (provozovatelé Školy paraglidingu při VŠB) a Zdeněk Trčka a Jiří Večerek (provozovatelé školy MAC). O. s. Piloti v Beskydech jsem zastupoval já, Dalibor Carbol (provozovatel Beskydské školy létání). Škola MAC jako jediná škola působící v Beskydech nechtěla do o. s. Piloti v Beskydech vstoupit a jako jediná tedy měla provoz na Javorovém Vrchu zpoplatněný příspěvkem 4000 Kč za rok. Ostatní školy, členové o. s. Piloti v Beskydech měli za poplatek do tohoto sdružení 4000 Kč zajištěn provoz jak na Javorovém Vrchu, tak na Ondřejníku-Skalce (v druhém roce také na Staníku). Všechny takto vybrané peníze byly přitom vždy přeúčtovány na účet Beskydského leteckého klubu o. s. , tedy jen a pouze na provoz letového terénu Ondřejník-Skalka, který spravuje právě Beskydský letecký klub o.s.
V průběhu roku 2009 proběhly na téma výše uvedených smluv audity právníků obou
stran, které se shodly na oprávněnosti a možnost vybírání poplatků na Javorovém
Vrchu současným provozovatelem Alvi Pro s.r.o. Ani po právnických rozborech těchto
smluv a s takto jasným stanoviskem se zástupci Beskydského leteckého klubu
o. s. nebyli ochotni na téma přerušení a možném pokračování naší spolupráce
oficiálně vyjádřit. Sami si tedy udělejte názor na to, jestli je to čestné jednání zástupců paraglidingového klubu, nebo účelové jednání, živené obchodními zájmy některých zástupců BLK. Jestli takové jednání buduje nebo poškozuje dobré jméno toho spolku. Positivem tohoto problému je alespoň to, že BLK převzalo schéma financování letového terénu Skalka tak, jak bylo vytvořenu a provozováno ve sdružení Piloti v Beskydech. Na náklady se skládají komerční subjekty, běžní piloti nejsou na startovištích naháněni výběrčími - to vnímám jako velmi přínosné.
|
Novinky >